Helpdesk Digitale Zorg Maastro
Wij staan voor u klaar!
Bij de Helpdesk Digitale Zorg Maastro kunt u terecht met niet-medische vragen. Onze medewerkers helpen u verder met MijnMaastro, PGO of digitale vragenlijsten die u van ons ontvangt.
Hieronder geven we per onderwerp alvast antwoord op de meest gestelde vragen.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Houd de vragenlijst of de app waarover u vragen heeft bij de hand als u ons belt.
Uw vraag gaat over:
MijnMaastro is een patiëntenportaal; een beveiligde website voor alle patiënten die bij Maastro in behandeling zijn. Via MijnMaastro geven wij u inzicht in uw medische gegevens.
U heeft een DigiD nodig om in te kunnen loggen.
Inloggen in MijnMaastro kan vanaf 2 dagen na het eerste gesprek met uw behandelaar.
In MijnMaastro kunt u uw afspraken en medische gegevens zien. Dit is alleen de informatie die bij Maastro bekend is.
Het is op dit moment nog niet mogeljk om via MijnMaastro afspraken te verzetten of zelf gegevens toe te voegen.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze pagina over MijnMaastro, of bellen met de Helpdesk Digitale Zorg Maastro.
Een PGO (Persoonlijke Gezondheids Omgeving) is een app waarin u uw medische gegevens van meerdere instellingen bij elkaar kunt opslaan. U heeft een DigiD nodig om in te loggen.
Op deze pagina kunt u meer lezen over het gebruik van een PGO bij Maastro.
De PROMs (Patient Reported Outcome Measures) is een vragenlijst waarin wordt gevraagd hoe u zich voelt en hoe het met u gaat. De vragen gaan over bijvoorbeeld pijn, vermoeidheid en emotionele toestand. Meestal krijgt u bij de bevestiging van uw eerste afspraak een e-mail met inloggegevens om deze vragenlijst in te vullen.
Belangrijk: invullen is niet verplicht en uw antwoorden hebben geen invloed op uw behandeling bij Maastro.
Voor inhoudelijke vragen over de PROMs kunt u terecht bij uw behandelaar of doktersassistente. Komt u er niet uit, of heeft u inlogproblemen? Bel dan onze Helpdesk Digitale Zorg Maastro.
Aan het eind van uw behandeling kunt u van ons een uitnodiging krijgen om de Patient Ervarings Monitor (PEM) in te vullen. Deze vragenlijst wordt ook gebruikt door veel ziekenhuizen. U krijgt maximaal 2 keer per jaar een uitnodiging. Heeft u de vragenlijst dit jaar al ingevuld voor het ziekenhuis, dan kan het zijn dat Maastro u niet nog een keer uitnodigt.
De vragen gaan over thema’s die belangrijk zijn voor patiënten, zoals bijvoorbeeld
- de kennis van de arts of behandelaars.
- of de informatie die u krijgt duidelijk en begrijpelijk is.
- de beschikbare tijd voor de patiënt.
- of de familie betrokken wordt bij de zorg.
- of Maastro genoeg rekening houdt met de wensen van de patiënt.
Meer informatie over deze vragenlijst leest u hier
Lukt het niet om de vragenlijst in te vullen? Onze medewerkers helpen u graag verder, neem dan contact op met de Helpdesk Digitale Zorg Maastro.
Als u bij Maastro meedoet aan een trial (wetenschappelijk onderzoek) dan kunt u per e-mail uitgenodigd worden voor het invullen van vragenlijsten. Als u hier vragen over heeft, of als inloggen niet lukt, bel dan met de Helpesk Digitale Zorg Maastro. Zij zorgen er dan voor dat een onderzoeker u terugbelt.